AHAHAHAHAHA so now i have a 13/20 in a totally IRRELEVANT subject that i don’t even care abt bc of a shitty professor who pulls grades out of his ass and who also grosses me out and IT FUCKS UP MY WHOLE AVERAGE AND I’M GONNA SCREAM

michaonthemoon:

yaoibutts:

I love how potato in French is pomme de terre, which pretty much means “earth apple.”

like what stupid frenchman saw this:

image

and said “zis petite légume looks like a, how you say, APPLE! hmmm… but it grows in ze earth… HON HON HON! MAIS OUI! C’EST UNE POMME DE TERRE!”

j’adore comment ananas se dit pineapple en anglais, ce qui veut littéralement dire “pomme de pin, genre quel type anglais a vu ça:
image

et s’est dit : “ow cette étrange big fruit ressemble à une, how do you say, POMME! hmmm… mais plutôt une pomme qui pousse dans les pins… HU HU HU! OH YES, IT’S A PINEAPPLE!

(z’avez vu, on peut le faire aussi… hon hon hon!)

i have to write this really really short paper that like i could write in no time bc it’s little over a page but i’m panicking bc it has to be hella good bc it’s the final french reading and writing paper

and i still haven’t had a 20 in this class and and i’m not getting one as overall grade anymore but idkkk i mean

i’m clearly above the level for this class but that just means the professor is going to be harder on me (even though, and this is such a tangent but like, this trimester has been the one i’ve felt has been more challenging but also all my professors have been treating me as though i were equal to them and i’m??? like for the other french exam there were some issues and the prof was like ‘well since you speak french as well as i do what do you think?’ !!! and same goes for both my english profs. but anyway) and like idk i don’t wanna turn in something subpar i’d feel so ashamed if i did

and we’re having a guest evaluator for the presentation we’re doing abt the paper, and it’ll probably be our french prof from last trimester but it mIGHT also be our career coordinator and pls no

she’s the actual best but she makes me so so so nervous

No matter how dark it is

I know I’m not alone

Moonlight shines upon us

therecipepantry:

33 Cupcake Recipes

foxmouth:

Landscapes, 2014 | by Anthony Samaniego

knizhnitsa:

book covers reimagined: a great and terrible beauty by libba bray

part of the gemma doyle trilogy read along